tisdag 26 januari 2010

Knäskada och rosfeber

För några veckor sedan gjorde jag en garagetömning och eftersom jag har överrörliga knän skadade jag det ena vid ett tungt lyft. Den gångna helgen började det kännas bättre i knät, men då fick jag rosfeber i stället. Jag vaknade klockan fem på söndag morgon av smärta i vänster arm just nedanför armbågen. Där var en stor röd bula och rodnaden spred sig under dagen. Vid sextiden på kvällen fick jag feber med frossa och en timme senare blev det färd till akuten. Efter drygt sex timmars väntan kom en läkare och såg till att jag fick antibiotika intravenöst.

Han ritade runt rodnaden söndag, måndag och i dag, som bilden visar och nu täcker den smärtande rodnaden hela underarmen.

Medan jag gjorde återbesök på sjukhuset i dag, sjönk febern och jag kunde äta för första gången sedan söndag Lunch, men smärtan får jag behålla ytterligare några dagar.

Just nu är jag mätt och ska försöka ta igen den sömn jag har missat sedan jag vaknade söndag morgon. De två senaste dagarna har jag varit helt omtöcknad av feber, men dotter Agneta och dotterdotter Sofia såg till att jag fick i mig vatten.

Upplösningen av rosfeberdramat
-

Inga kommentarer: